خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





تله روغن در کولرگازی -اسپیلت- تعمیر کولرگازی در کرج

         

    به طور کلی تله های روغن در هر سیستم تبریدی که احتمال برگشت روغن در آن کم بوده و یا خروج روغن بیش از اندازه باشد توصیه می گردد خصوصا تله های روغن برای سیستم های تبرید محتوی مبرد اختلاط ناپذیر با روغن هستند ( یا مبرد هاییکه اختلاط پذیر در شرایط دمایی اواپراتور نیستند ) به کار برده می شوند تا نه تنها مشکل برگشت روغن از اواپراتور به کارتر حل شود ، مانع کاهش قابل ملاحظه ظرفیت اواپراتور و کارایی سیستم که از بابت حضور حتی یک مقدار کم روغن در اواپراتور روی می دهد را حل نمایند . به علاوه چنین شرایطی برای سیستم های تبرید محتوی مبرد حل پذیر که دمای اواپراتور آنها به کمتر ازC ˚ 18- برسد نیز شامل می شود . تله های روغن برای سیستم های تبریدی که دارای اواپراتور پر هستند نیز توصیه می شود چونکه مقدار برگشت روغن از این اواپراتورها به دلیل سرعت کم مبرد ناکافی است. هر چند تله های روغن در گرفتن روغن از بخار مبرد بسیار موثر هستند اما تاثیر آنها 100% نمی باشد  بنابراین با وجود تله روغن تمهیدات دیگری برای برگرداندن روغنی که همیشه از تله های روغن عبور کرده و به سایر قسمت های سیستم راه می یابد فراهم شود .

    وقتی که کمپرسور کار می کند دمای تله روغن نسبتا بالا است و امکان تقطیر بخار مبرد در تله روغن نسبتا بعید است به ویژه اگر تله روغن به طور معقولی در نزدیک کمپرسور نصب شده باشد. ولی پس از خاموش شدن کمپرسور ، تله روغن شروع به خنک شدن کرده تا به دمای تقطیر می رسد. در این شرایط احتمالا مقداری از بخار مبرد پر فشار در داخل تله روغن تقطیر شود. این کار سطح مایع ( مخلوط روغن و مایع مبرد ) در تله روغن را بالا برده سبب بالا آمدن شناور می شود. با بالا آمدن شناور مسیر تله روغن به کارتر باز شده و قسمتی از مخلوط مایع مبرد و روغن به کارتر کمپرسور وارد می شود. وقتی که تله روغن در محلی خنک تر از کندانسر نصب شده باشد تقطیر بخار مبرد  در تله روغن بیشتر اتفاق می افتد چرا که مایع در کندانسر تبخیر شده و در تله روغن تقطیر خواهد یافت. هنگامی که  سیستم برودتی خاموش می شود، برای این که تقطیر بخار مبرد در جداکننده روغن را به حداقل برسانیم حتی الامکان تله روغن را در گرم ترین محل نزدیک کمپرسور نصب می کنیم. در ضمن جهت جلو گیری از سرد شدن تله روغن ، که بعد از خاموشی کمپرسور اتفاق می افتد باید تله روغن به خوبی عایق کاری کنیم.

    تذکر :

    به لحاظ اینکه تمام روغن های تبرید شامل مقداری موم غیر قابل حل در روغن هستند. در دماهای خیلی پایین ( زیر C° 40 - ) موم شروع به جدا شدن از روغن می کند. موم جدا شده می تواند شیر انبساط را مسدود نموده و کارکرد سیستم تبرید را مختل نماید. برای حفاظت سیستم از کارکرد بدون روغن , از جداکن روغن استفاده می شود. جداکن روغن بین کمپرسور و کندانسر , روی خط گاز داغ مطابق  جداکن روغن بیشتر روغن خارج شده از کمپرسور را از گاز داغ جدا کرده پس از جمع آوری مستقیما" به داخل کارتر کمپرسور برمی گرداند.  نشان می دهد که چگونه سرعت گاز داغ در محفظه تله کم شده باعث می شود که قطرات روغن به ته مخزن سقوط کنند. وقتی که سطح روغن در محفظه به بیشتر از سطح مجاز می رسد , شناور بالا آمده طوری که مسیر برگشت روغن به طرف کمپرسور باز می شود. روغن با فشار زیادی که بر سطح آن از قسمت بالای مخزن (سمت رانش کمپرسور) اعمال می شود از مسیر باز شده به سمت کارتر کمپرسور که تحت فشار کم می باشد جریان می یابد. با ملاحظه و بررسی ساختمان تله روغن در شکل مشخص است که این وسیله حتما در حالت قائم نصب شود در غیر این صورت شیر شناور ته مخزن صحیح عمل نمی کند.

     Oil Separator

    جدا کن روغن  ( تله روغن )                                        

    روغن در کمپرسور برای روغنکاری یاطاقانها و سطوحی که با هم در تماس بوده و اصطکاک دارند می باشد. بدیهی است که اگر روغن منحصرا در داخل کمپرسور بوده و اجازه سیرکولاسیون به همرا مبرد به سایر قسمت های سیستم را نداشته باشد وظیفه خود را بهتر انجام خواهد داد اما از بخت بد ، هنگامی که کمپرسور ماده مبرد را پمپ می کند یک مقدار کمی روغن نیز همراه گاز مبرد پمپ می شود. برای محافظت کمپرسور از کار کرد بدون روغن , سیستم تبرید بایستی طوری طراحی و لوله کشی شود که تمام روغن خارج شده از کمپرسور نهایتا پس از عبور از کندانسر ، شیر انبساط و اواپراتور مجددا به کمپرسور برگشت نماید. روغن خارج شده از کمپرسور ناخواسته بوده و به جزء دردسر هیچ کاری نمی کند به این صورت که روغن حمل شده با مبرد تمام سطح داخلی لوله ها را آغشته می کند. با این عمل دو عیب برای سیستم تبرید عارض می شود.

    1. روغن در سطح داخلی لوله ها مانند عایق عمل کرده و مقدار انتقال حرارت در کندانسر و اواپراتور را کاهش می دهد.

    2-   عیب دوم به سیستم های دما پایین محدود می شود.

     

    جهت خرید کولرگازی - تعمیرات کولرگازی واسپلیت - شارژ گاز کولرگازی

    نصب وراه اندازی کولرگازی - تعویض وتعمیر کمپرسور کولرگازی

    سرویس سالیانه کولرگازی با ماتماس بگیرید

    09126652791-09193188188

     

     

     


    این مطلب تا کنون 13 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : روغن ,کمپرسور ,مبرد ,سیستم ,اواپراتور ,کولرگازی ,برگشت روغن ,برای سیستم ,بخار مبرد ,تقطیر بخار ,کارتر کمپرسور ,
    تله روغن در کولرگازی -اسپیلت- تعمیر کولرگازی در کرج

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده